top of page

V prezidentské kampani se nedá připravit na nic, říká Danuše Nerudová

Během slavnostního galavečera projektu #FinŽeny, který se konal v polovině května, jsme měli možnost představit druhý ročník Síně slávy, unikátního přehledu dlouhodobě nejvlivnějších žen finančního sektoru. Slavnostního odhalení se ujala prezidentská kandidátka a členka prvního ročníku Síně slávy, Danuše Nerudová. Během krátkého rozhovoru s Jaroslavem Kramerem hovořila nejen o motivaci, ale také třeba o generaci sněhových vloček.

Jste vlastně nejúspěšnější ženskou prezidentskou kandidátkou v historii České republiky. Než odhalíme nový ročník Síně slávy, zajímalo by mě, jsou ženy lídryně něčím specifické? A neříkejte, že tento dotaz dostáváte mnohokrát.

Ano dostávám a ženy lídryně samozřejmě specifické jsou. Například tím, že celá řada z nás dokáže najít kompromisy na místech, kde je muži nevidí. Mám velký apel, aby se každá žena, která se dostane do vedoucí pozice a je označována za lídryni, snažila být inspirací pro ostatní ženy vytvářením a otvíráním nových příležitostí. A protože je tady celá řada žen z HR, tak bychom se měly zaměřit na to, abychom nedělaly HR na základě stávajících zkušeností a dovedností žen, které se na to místo hlásí, protože se dost často podceňují. Ale dělat výběrové řízení s tím, že dáváme příležitost mladým ženám, které nemají možnosti vyrůst. A pokud budeme ve vedoucích pozicích toto dělat, tak si myslím, že se nám ženám bude dařit pronikat do vyšších pater.


Sama s tím máte vlastní zkušenosti.

Ano, sama jsem to udělala, když jsem byla zvolena rektorkou. Je to samozřejmě těžší, pracnější a náročnější, ale o to více máte hřejivý pocit, že jste vychovaly a daly příležitost mladým ženám, které vyrostly, a potom je vypustíte do světa, kde předávají tuto zkušenost dál. Za mě je to strašně důležitá věc. Musíme se podporovat navzájem.


Dříve, jste byla rektorkou i manažerkou. Když jste vedla prezidentskou kandidaturu, tak jste zároveň byla také manažerkou svého týmu i sama sebe.

Ano, měla jsem zkušenost s generací sněhových vloček.


Máte nějaké praktické manažerské zkušenosti, které se vám hodily v době prezidentské kandidatury, nebo je to zcela jiný svět managementu, na který se nedá připravit?

V prezidentské kampani se nedá připravit na nic, ale měla jsem tu výhodu, že jsem dala příležitost i mladým lidem. A rovnou v prezidentské kampani. Nakonec jsem také byla celkem zaskočena, jelikož tato mladá generace, generace sněhových vloček, je velmi komplikovaná a musí být neustále motivovaná, protože motivaci ztrácí velmi rychle.


Jen pro kontext, jaké je to věkové rozmezí?

Řekněme 25 až 30 let. Takže já jako prezidentský kandidát jsem měla mít nějakého vlastního kouče, který by motivoval mě, ale spíše jsem jako manažer týmu motivovala je, jinou generaci. To byl pro mě velký zážitek, ale jsem ráda, že i v té kampani jsem vychovala mladé lidi, kteří jsou dnes určitě někde u vás v nějakém korporátu, protože byli po prezidentské kampani na pracovním trhu hned rozebráni.





Comments


bottom of page