Existují zaručeně fungující náborové aktivity? Zaměřuje se manažerka vzdělávání v Generali Česká pojišťovna na téma diverzity v jejích projektech? Lze se na manažerskou roli připravit? V druhé části živého streamu projektu #FinŽeny představují nastupující generaci tři manažerky Generali České pojišťovny, a to Kateřina Kotová ze Správy zajištění, Lucie Šafirová z Týmu vzdělávání a rozvoje a Andrea Sedláková, zodpovědná za nábor a adaptaci pro obchod.
Talentové programy a nábor nových zaměstnanců v Generali České pojišťovně začíná už u studentů v posledním ročníku. „Nyní máme program zaměřený přímo na studenty, které bereme k nám do firmy, aby se podívali, jak pojišťovna funguje, zapojili se do práce a nakonec u nás třeba i začali pracovat. Zjistili jsme, že největším tahákem pro studenty je brand zaměstnavatele. Proto jsme velmi vděční za první místo v ocenění Top zaměstnavatel v oblasti pojišťovnictví. Druhý tahák je i možnost poznat pojišťovnu napříč a podívat se, jak se pracuje na jednotlivých odděleních, případně si to i vyzkoušet,“ říká manažerka vzdělávání Šafirová.
Pokud se dá hovořit o nějakých zaručených náborových tricích, podle Sedlákové zabírá, když se věnuje pozornost uchazečově osobnosti. „Často nad tím přemýšlím a snažím se nové trendy nasávat a využívat, přesto u nás fungují osvědčené věci. Důležité je s lidmi komunikovat, vnímat jejich přítomnost a to, jací jsou. Dát jim někoho, ke komu mohou vzhlížet. Lidé si pak za svými cíli jdou a funguje to,“ vysvětluje manažerka zodpovědná za nábor a adaptaci. Podle Šafirové je také velmi důležité dávat jim větší prostor, aby se mohli projevit. „Nastupující generace má elán, energii a hlavně motivaci. Chtějí se automaticky zapojovat do projektů,“ přibližuje Šafirová.
Talentové programy nevyužívají jen studenti, jednoho se zúčastnila i Kateřina Kotová. „Manažerskou pozici jsem si pro sebe nikdy nedokázala představit, a proto jsem to velmi zvažovala. Nakonec jsem zjistila, že práce s týmem mě naplňuje. Ještě v pozici specialisty jsem absolvovala talentový program a využila také možnosti firemní zahraniční mobility, kdy jsem se podílela na projektu v Itálii. Obě zkušenosti byly později přínosné pro mou manažerskou roli,“ vysvětluje Kotová. Největší výzvou, se kterou je třeba se vypořádat, je podle Kotové i Sedlákové naučit se delegovat práci a věřit, že ji váš tým zvládne. Sedláková ale připouští, že to není snadné ani po několika letech v manažerské pozici. „Delegování je pro mě výzva i dnes, jelikož svojí práci dělám ráda,“ říká manažerka.
Velkou zkouškou nejen pro manažery bylo přejít na distanční a digitální formu práce. Nyní se většina zaměstnavatelů snaží stáhnout své zaměstnance zpátky z home officů do kanceláří. Jaké zkušenosti má s tímto procesem Generali Česká pojišťovna? „Dynamika týmů ve velké společnosti může být vcelku výrazná. Pandemie nás donutila právě tuto dynamiku změnit. Ze dne na den jsme se přesunuli na práci z domova a byla jsem překvapená, jak naše firma zareagovala rychle a jaký posun jsme udělali. Nyní si nedokážu představit, že bych svoje kolegy dostala pětkrát týdne do kanceláře. Myslím si, že z pohledu manažera je dobré se s člověkem, s nímž pracujete, potkat, ale není to nutné na denní bázi. S někým se fyzicky potkávám jednou měsíčně a je to v pořádku,“ vysvětluje Kotová.
Projekt #FinŽeny je Generali České pojišťovně velmi blízký díky tématu diverzity, o nějž se zajímá i v oblasti vzdělávání. „Je to jedno z hlavních témat minulých i nynějších let. Chceme dávat větší podporu ženám, aby se nebály hlásit na manažerské role. Nově budeme spouštět komunitu pro ženy, kde budou mít možnost rozvíjet se, získat sebevědomí a podporu. V komunitě se budou potkávat ženy, které o manažerské roli zatím uvažují se zkušenými seniorními manažerkami.,“ uzavírá Šafirova.
Comments