V Praze měla nedávno premiéru akce Bloomberg Women in Finance, na níž spolupracoval projekt FinŽeny. Cílem bylo propojit lídry v oblasti financí usilující o větší rovnost žen a mužů. Součástí programu byl debatní panel, kterého se zúčastnila Ganna Pidgorna, jež má v Uniqa pojišťovně na starosti lidi, značku a udržitelnost, Georgie Salagean, členka představenstva a finanční ředitelka UniCredit Bank Czechia & Slovakia a Lenka Kejíková, členka představenstva a ředitelka životního a zdravotního pojištění v Generali České pojišťovně. Moderoval ho Jaroslav Kramer z agentury Cover Story, která FinŽeny zastřešuje.
Manisha Mehrotra, ředitelka diverzity a inkluze v Bloombergu pro region EMEA, na úvod setkání citovala studii OSN, podle níž bude trvat 286 let, než se ženy ekonomicky vyrovnají mužům. Světové ekonomické fórum je o něco optimističtější a odhaduje, že k zrovnoprávnění by mohlo dojít za 136 let. „Nedožijeme se toho, ale pokud nic neuděláme, toto číslo bude stále stoupat,“ uvedla Manisha. Zároveň poznamenala, že je důležité, abychom jako společnosti a odvětví prosazovali iniciativy v oblasti rovnosti žen a mužů.
Podle Manishy „pravděpodobně nemůžeme napravit celý svět, ale krásné je, že můžeme udělat něco pro jeho zlepšení". V současné době jsou ženy ve vedoucích pozicích ve firmách zastoupeny mnohem méně než muži. Četné studie přitom ukazují souvislost mezi větší rozmanitostí a ziskovostí.
Diverzita jde ruku v ruce s inkluzí. „Když ale dáte dohromady například osmdesát lidí, je to osmdesát příběhů, různých životních zkušeností, různých postojů, a firmy po těchto lidech žádají, aby spolupracovali, věřili ve společné poslání a vizi a pomohli firmě vydělat více peněz." "Je to snadné? Ne, je to těžké,“ řekla Manisha.
Sama vyrůstala ve čtyřech zemích, v šesti městech a do svých šestnácti let navštěvovala osm škol. Její životní zkušeností je být součástí většiny, ale zároveň menšiny. I když slovo menšina nemá ráda, protože ho považuje za velmi subjektivní. Život ji však naučil, že i v rámci většiny vždy existuje mnoho rozdílů - podle barvy pleti, vzdělání i socioekonomického postavení. "Mnoho třenic je způsobeno pocitem, že jsme nějak odlišní. Lidé se bojí neznámého a staví si proti němu bariéry. Zároveň rádi říkají, že mají rádi změny, ale ve skutečnosti na ně nejsou vždy připraveni."
Bloomberg, stejně jako mnoho dalších společností, se snaží na všech úrovních podporovat své zaměstnance a vytvářet inkluzivní prostředí, kde se zaměstnancům může dařit. Spolupráce s organizacemi, které pracují na místní úrovni, přináší příležitosti k navazování kontaktů a budování vztahů - to vše pomáhá při snaze o větší rovnost v rámci finančních služeb.
Komentáře